مشاوره کپسولی

مشاوره کپسولی

مشاوره کپسولی عبارتست از بررسی دقیق و حل مساله و ارائه مشاوره به صورت یکباره توسط مشاور.

در این نوع مشاوره، شرح حال و اطلاعات لازم از کارفرما دریافت شده و اقداماتی از قبیل: بررسی و مطالعه کسب‌و‌کار و رقبا، بازدید از محل کسب‌و‌کار، مصاحبه با پرسنل و مشتریان و جمع‌بندی موارد موثر در رشد کسب‌ و‌ کار، راهکارهایی در قالب فشرده و کپسولی به کارفرما ارائه و پیشنهادات بهسازی طی یک جلسه ارائه می‌شوند.

 

این نوع مشاوره ممکن در پاسخ به یک مساله راهبردی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال:

قصد داریم کارخانه را به تهران انتقال دهیم.

در نظر داریم وارد بازار ترکنستان شویم.

قصد خرید درصدی از سهام یک شرکت دانش بنیان را به قیمت… خریداری کنیم. 

می خواهیم 10 نوع از محصولاتمان را از تولید خارج نماییم.

مدیر عامل جدیدی را برای استخدام زیر نظر گرفته ایم.

مایلیم خط جدیدی را با انتقال فناوری از آلمان راه اندازی نماییم.

 

نکته قابل توجه در این بسته مشاوره این است که مدت زمان آن از بررسی تا ارائه پیشنهادات حداکثر دو هفته خواهد بود اما پیش شرط آن در اختیار گذاردن اطلاعات لازم از سوی کارفرما است.

 

در این نوع مشاوره به دلیل تسریع در اجرای فرآیند، معمولا مستندات خلاصه ای در جلسه حضوری و ارائه از سوی مشاور در اختیار کارفرما قرار داده می شود. زیرا ماهیت و مدل مشاوره کپسولی (پارتیزانی) حذف بروکراسی، کاغذبازی غیر ضرور و تهیه مستندات تفصیلی است و بیشتر بر مبنای تجربه و شمّ بازار و اقتصاد مشاور ارائه می گردد.

 

برای مشاهده سوابق مشاور ارشد(دکتر امید فدائی‌منش) اینجـا کلیک نمایید.